jantung-degup . ;)

Tuesday, April 5, 2011

ini catatan tertunda..LAGI.^__^"

assalamualaikum...
selamat pagi.
salam 1Malaysia !


=_______________=


nampak tak?happy,kan?


semalam,bersamaan 3 APRIL 2011,aku dengan member-member sekolah lama(cehh..haha) melangkah ke The Mines dan MINES International Exhibition & Convention Centre buat kali pertamanya ! BATAK LAH KAU BATAK !!!

tujuan?

The Mines:of course,nak hang out+makan-makan+toilet-toilet+jalan-jalan.almaklumlah,MAKHLUK asing.. =___="

MIECC:untuk Karnival Pengajian Tinggi Negara 2011:Jom Masuk U !aku memang lama tunggu chance nak pegi karnival nih since aku F4 lagi.


ingatkan tahun nih buat dekat PWTC,tapi dah kat tempat lain,seminggu jugaklah aku menggoogle macam mana nak pergi MIECC.bukan apa,takut sesat mana-mana,aku dah la bawak anak orang,x pasal-pasal kena menjawab..=_='


alkisahnya,

teah+izah raza a.k.a Zither sampai dulu dekat KL SENTRAL.well,dorg naik dari Sg.Buloh.dah dekat,kan?

nody+miem pulak sampai kemudiannya,tapi menggedik pegi toilet,hingga kami terlepas satu tren.mak aih...paham-paham la jarak masa kalau KTM bape kurun......kejap kottt..~~

aku sampai last,sebab ayah aku turunkan aku dekat Midvalley.ieta+yiera pulak x ikot,masing-masing ada komitmen lain.xpe,kami ingat kau selalu~~haha

sampai Serdang,kitorang naik jejantas,nak pegi KTM Jetty untuk naik water taxi pegi The Mines.Trip water taxi tuh plak ada 1/2 jam sekali.Murah pun murah,RM2.Tapi,sampai jeh turn kitorang,dah penuh.

aku:macam mana?jalan kaki?jauh dowhh !
Zither:jalan jelah,takkan nak buang masa lagi?
Teah:adoyy...hitam la muka aku !
Nody:cepatla..macam mana nih???
Miem:woy,,lapar ouh...

aku pandang Zither,dye pandang aku.Kitorang terus jalan dekat deret-deret kedai.(padahal ada je jalan dekat,balik baru aku sedar.xpe2.first time,bese ah.hee)

time jalan-jalan,aku suggest kat Zither,kita sewa cab la...dye kata okey,kau nampak,tahan terus.


OKEY.



mak aih..dah la panas,kereta banyak,jejantas jauh lagi...borak-borak pun bila masing-masing baju basah terus diam.HAHA.
bila kitorang lalu satu bus stand,ada lelaki muka cam perogol bersiri duk atas motor capuk dye tuh perhati kitorang,bila kitorang lalu,dye buat macam nih:





(err.xtau nak bagi pic ape.korang GOOGLE sendirik.keyword:gatal,miang,sangap)





laju-laju kitorang lari.tak rela wehhhh...

HAHA.


jalan je depan sikit,ada teksi,aku nampak dari jauh.

"Zith,tahan la teksi tuh!"jerit aku.

dengan penuh gemalai muka separuh rela dye tahan la...

aku bukak teksi tuh:

"Uncle,pegi The Mines boleh?"

"Ayoo..dah dekat la..jalan depan sikit ada jejantas..."

"Ala...kitorang dah penat jalan uncle..."

"Boleh,tapi uncle cas sorang seringgit,okey?" ALA SERINGGIT JE PUN TANYA MACAM SORANG RM10 HEE....

"Tak kisah!weh,jom naik !"aku cakap kat dorang,lantaklah sempit2 korang duk belakang.Aku duk depan,siap kena perli lagi.


"Seronok kot dok depan.Mesti luas..kan?"
"Bestnyeee duduk depan....seronok !"

macam haramm perangai.HAHA


U:"Tadi uncle nampak kamu dekat stesen tadi..."
I_D:"Ye ke?kenapa uncle x tahan kitorang tadi?Lain kali kalau uncle nampak kitorang,uncle tahan jehh.kitorang naik punye.."
BBB:"Tau takpe pakcik,ingatkan nak naik water taxi,penuh pulak,terpaksa kitorang jalan kaki...peluh !dah la kitorang datang dari jauh.."
U:"Dari mana?"
I_D"Kuala Selangor,"
U:"Kamu jalan kaki dari Kuala Selangor?"


Jahanam.Aku ngan geng aku gelak gila vavi.


I_D:"Mana ada uncle...kalau dari Kuala Selangor jalan kaki,x hidup macam nih uncle.."

Pakcik tuh gelak jeh.

Sampai-sampai The Mines,aku bayar la duit teksi tuh.Kesian pulak tengok geng aku semua dok belakang,SEMPIT.maklumlah semua berisi.takpe2.aku belanja.HAHA


Masuk The Mines,laju-laju carik McD.lapar wehh...terutama Nody+Miem yg langsung tak sarapan pagi coz gerak awal dari rumah.naik je Level 1,nampak McD,tapi ada pulak kedai shawl+tudung+baju bagai..singgah la kejap...lagi pun dekat McD tuh panjang barisannya.semua kejar McValue Lunch.tapi ramai jugak budak sekolah dekat situ.


Rombongan sekolah kot.Baguslah.=___=



Dah beli-belah bagai,ingat nak pegi McD,tapi penuh pulak.Kitorang turun balik,jumpalah satu kedai makan nih yang tak berapa nak penuh.Tapi sebelum tuh masing-masing bantai Ice Blended@COOLBLOG.Zith orang kayes gojes tuh pulak beli donat @ BIG APPLE.



Lepas tuh......




                        bagi kesan horror sikit.seram tak?tak seram sudah









malas pulak nak menaip.Penat !takpe-takpe nanti sambung lagi.okeybabaiakunaktido !



till then,






p/s:Hensem dowh budak-budak SBP@The Mines hari tuh.(pujian berunsur napsu)


nota telinga:Zither juga setuju dengan pendapat ini.HAHA

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Meh komen.Nak kutuk boleh,maki pun boleh . :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...