jantung-degup . ;)

Sunday, April 10, 2011

6 JAHANAM ^_+"

indah bukan tajuk itu?percayalah,alam kubur itu benar.ini benar.



setiap tahun,semua orang,mesti ada azam baru,even azam yang lepas cam haramm.(gampang pun buleh.)haha

amaran:aku tahu nih bukan hujung tahun nak cerita pasal azam memazam mih tapi aku nak cerita jugak sukati akulahhh nih blog aku oke x kelakar tapi dari tadi aku cakap nih amaran.=__="

tapi,ada gak yang qada' bawak ke tahun depan azam lama tuh.dan ini lebih kurang tolak tambah macam aku.

apa,ingat aku x ada wawasan keh?aku amek SPM tau.HAHA


BAIKLAH.


dalam segmen post kali nih,akan aku senaraikan 3/6 azam aku pada tahun ini yang telah pun jahanam.Kecewa?tidaklah.tertekan?SUDAH TENTU !huh.=_____="


1.TIADA.LAGI.MENCARUT.

Bila aku pikir-pikir balik,inilah azam aku yang memang tetiap tahun aku set dalam otak aku.Aku memang beria-ria yakin TIDAK AKAN mencarut lagi mulai tahun 2011.Tapi cam harammm jeh.

Suara jahat cakap,kenapa tidak?bukan dosa sangat pun.sikit jehh.

dan aku tergoda.

mana taknya?ingat duduk dekat PLKN tuh 24 jam buleh senang lenang goyang kaki pinggang pinggul and lain-lain yang buleh digoyang gerudi tanpa melakukan kerja?oh,dosa silap besar namanya.Kadang-kadang x buat salah pun kena marah.Aku x salahkan sesiapa pun.maybe salah aku.Kalau dari dulu aku x mencarut,mungkin x jadi begini.T___T

dulu kat PLKN,member-member aku selalu cakap:


kalau aku tak kenal kau,sumpah aku x caye kau budak sekolah agama.x___x

kau x tipu aku kan?betul ke ko sekolah agama?T____T

sumpah jugak,aku x kan lupa ayat-ayat mengancam ini.maafkan saya cikgu lain kali saya x buat lagi.HAHA


kesimpulannya,keadaan memaksa.(tajuk atas dah tunjuk pun aku dah mencarut tanpa disedari)HAHA






2.TIDAK.AKAN.SENTUH.DUIT.ELAUN.PLKN.WALAU.APA.PUN.YANG.TERJADI.


aku dengan SHOPPING bagaikan isi dengan kuku.aur dengan tebing.atau lebih tepat,bagaikan pinang dibelah dua.

errr...melampau kot.okey,bagai irama dan lagu.HAHA.

kat PLKN,koperasi tuh pun aku anggap macam SOGO.
Terkok Burger pun macam Burger King jeh aku nampak.

memboronglah aku.HAHA

tengok baju tuh cantik sikit,beli.tengok barang tuh cantik sikit,beli.
beli barang+baju segala bagai tuh pakai daun kot.

sumber kewangan?

ayah:nantilah....baju kan banyak lagi x pakai?

tapi aku nak jugak sebab otak aku dah mindset,kalau hari nih aku x dapat beli,sampai bila-bila aku x akan dapat beli benda tuh.

ibu aku?kompom2 lah sokong ayah aku.itu kan tanggungjawab seorang isteri.HAHA

sumber kewangan yang satu-satunya aku ada....ya,elaun PLKN.
maka,berjumpalah mesin ATM dengan kad aku pada hari itu.BAHAGIA,bukan?

HARAMMMMMMMMMMMMMM.



3.DEACTIVATE.FACEBOOK.MYSPACE.FRIENDSTER.DAN.LAMAN.LAMAN.SOSIALL.YANG.LAIN.


Ternyata,even hati aku sakit tahap dewa,Facebook masih sukar untuk aku kikis dalam hati ini.HAHA.

padahal aku dah set dalam otak aku,aku x nak dah budak-budak kelas+hostel contact aku lepas aku jawab soalan Ekonomi Asas.=D

JOM,FLASHBEK DIALOG MEGAH AKU DENGAN MEMBER-MEMBER AKU TAHUN LEPAS.:)

i_d:weh,,,,,aku dah x de FB,FS,MS taun depan.aku tumpu kat blog jeh.
X:hek eleh...ntahpape ko nih..lek ah,susah r nak contact kau nanti....
i_d:ala..lepak ah.korang kan ada no.phone aku?
X:jgnlah...ko pikr balik,eh.


aku diam terus.


sampai ke hari ini,semua akaun laman sosial aku masih aktif.dan sampai ke hari ini juga.bersyukurlah

shial lah.misi aku sume GAGAL.FAILED.huhhhh.



baiklah.sampai disini saja.buat panjang-panjang entry buat sakit kepala aku nak tulis.and mata korang untuk membaca.mengaji lagi bagus.=__________=


+to be continued eah !+

till then,

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Meh komen.Nak kutuk boleh,maki pun boleh . :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...