jantung-degup . ;)

Monday, April 18, 2011

cerita semalam....

Lupakan cerita 6 Jahanam itu.

mood:cerita diri sendiri.

SEKOLAH.

indahkan zaman tuh?borak main tido dalam kelas bagaii,

kebanyakkan orang mesti ingat satu-satu kenangan mereka di sekolah daripada sekolah rendah sammmpai sekolah menengah.*biasalah budak lepasan SPM kann?U lain ceritalah.=_=
tapi bagi aku,zaman indah persekolahan aku hanya bermula dari sekolah menengah sahaja.

kenapa?

*sigh*

susah aku nak jawab.

hanya mereka yang berkaitan je yang tahu.
atau berpengalaman,mungkin?

budak sekolah,eh,pengawas yang pendiam,mentally bullied,tak ada kawan,asyik kena marah,rehat sorang-sorang takde siapa yang teman,macam-macamlah.

mungkin sebab fizikal aku kot.

atau sebab aku tak pandai macam mereka yang lain.

sedih,memang sedih kalau korang dapat rasa sampai satu masa aku tak nak pergi sekolah,bagi aku sekolah adalah tempat yang paling menakutkan.

yang paling menyedihkan,aku still dilayan sebegitu rupa hingga kini.jumpa terang-terang depan mata buat-buat tak kenal.adalah satu dua yang menegur.

Dan rasa 7 tahun dulu masih menghantui aku,tambah-tambah bila aku ada di tempat lain,yang ada ramai orang yang aku tak kenal.

Diam.Takut.Kenangan 7 tahun dahulu macam flashback ajee kat otak aku.

                           lebihkurang tambah tolak bahagi.=_+" 


jadi,patut ke aku pergi reunion sekolah rendah aku?


Hati aku kuat kata x payah.Mungkin bunyinya macam ego,

tapi aku still tak kuat.aku bukan manusia sempurna.kenangan tuh bukan macam tulisan pensel yang boleh padam dengan pemadam.

aku benci diri aku yang dulu.Diri aku masa bebudak @ sekolah menengah dulu TOTALLY DIFFERENT 100%.aku berubah sebab aku x nak dilayan macam zaman sekolah rendah aku dulu.

aku happy sangat bila aku dapat tinggalkan zaman sekolah rendah aku.even dengan result yang x memuaskan.=)


aku sedih teramat bila aku KENA tinggalkan zaman sekolah menengah aku,even result aku agak membanggakan.=_=

siapa yang tak sedih weh?

kawan-kawan aku terima aku seadanya.
sentiasa ada bila aku senang susah.
sentiasa ada bila aku lemah dan perlu bangkit.
sentiasa pinjamkan aku bahu masing-masing bila aku menangis.

aku benci bila orang cuba ungkit masa silam.

macam aku cakaplah,masa silam aku bukan indah macam orang lain.
aku tak nak apa-apa jadi sebab mulut aku kadang-kadang kalau dah tak terkawal dek akal memang lancang tak hengat.

itukan benda dulu?kenapa nak ingat lagi?

memang.benda tu mmg dah lama.lama berlalu.
tapi kesannya sampai sekarang masih terasa weh.SAKIT.ko x rasa senang la cakap.


for budak-budak ASPURIJ/ASPURAJ 2006-2010,

terima kasih.

sebab pernah warnai hidup aku,bagi aku makna kawan.SAHABAT.

=_=

till then,

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Meh komen.Nak kutuk boleh,maki pun boleh . :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...