jantung-degup . ;)

Thursday, March 17, 2011

kataku.fikiranku.inilah dia.

assalamualaikum.

selamat pagi!


                          hanya decoration semata-mata=____+





Hari nih cerita aku masuk bab agama sikit.Even ilmu agama aku pun x cukup sempurna,tapi aku juz nak luah pendapat aku jehh.


pasal....

T.U.D.U.N.G

yep.TUDUNG.


sekarang nih,klau kita tengok,still ramai lagi yang x pakai tudung.

even mereka tahu yang benda tuh wajib.

tapi x tahu la klu ada lagi yang x tau benda tuh wajib.kan?

"Alah,aku x pakai tudung pun,aku sembahyang x tinggal.aku bukan buat jahat pun,"


"Alah,yang pakai tudung pun,bukan semuanya baik.Kadang-kadang,lagi teruk daripada orang x bertudung,"

Pendapat yang aku rasa selalu kita dengar.

Bagi aku....

pakai tudung tuh kira menutup aurat.and menutup aurat tuh wajib.nak x nak,KENA jugak buat,sebab,klu x buat,dapat dosa.

x kiralah orang tuh ikhlas ke tidak pakai tudung.Itu bagi aku dah jadi benda nombor dua.

Menutup aurat+sembahyang 5 waktu=WAJIB.

Maybe korg sllu dgr,

"tengoklah..kalau hati aku dah terbuka,aku pakailah,"

Tapi,korg prnh x dgr,

"tengoklah..kalau hati aku dah terbuka nanti,aku solatlah,"



                                                                 thinking!



Tapi,aku x marah pun kalau orang tuh x pakai tudung.Member aku sendiri aku dah pernah tegur.Dia x nak buat jugak,itu dia punya pasal.

Janji aku dah terlepas daripada dosa subahat.

Untuk lelaki or perempuan yang cukup x berkenan kalau ada gurlz yang x pakai tudung,

nak tegur tuh,tegur la elok-elok.

kadang-kadang bila ada artikel pasal wanita yang x pakai tudung nih,

komen dorang..mak aih..pedas gle nak mati la.

kasar tuh jangan ceritalah.

cik kak+cik abang sekalian....

janganlah marah-marah.

Islam tuh mudah.dan x pernah menyusahkan.

apa salahnya kalau tegur baik-baik?
bagi tunjuk ajar ke macam mana nak pakai tudung?

nih kalau marah-marah,agak2 sapa yang buleh terima?

sesungguhnya dalam agama tiada paksaan.

so,ajar la dorang perlahan-lahan.

bukan senang untuk berubah sekelip mata.

melainkan dengan azam,usaha dan doa.

Insya-Allah,semuanya tak mustahil.=)



Lastly,,aku minta maaflah kalau ada yang x buleh terima pendapat aku nih.
Aku pun tegur untuk diri aku jugak,k?


till then, 



only one,ierah_dee!

No comments:

Post a Comment

Dah baca? Meh komen.Nak kutuk boleh,maki pun boleh . :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...