jantung-degup . ;)

Wednesday, May 20, 2015

The Power of Giving

Hello gaissss

Dah lama tak update . Busy macam hanaddddd  k k k hahahaha

so here aku nak cakap pasal sedekah .

Baru baca pasal cerita yang tengah viral tu .

And aku percaya cerita dia sebab aku sendiri pernah merasa hebatnya sedekah .


Lemme tell you my story.


Jujur aku cakap, aku tak selalu sedekah (jangan tiru perangai ni haha) even rezeki Allah bagi tu lebih.

Sampai satu hari, ada satu ceramah cakap hebatnya sedekah.

Buat aku terfikir balik, selama ni aku sedekah, aku rasa dipermudahkan sangat dalam setiap urusan yang aku buat.

Dari situ aku mula start balik benda tu.

Dalam rasa aku tak percaya pun aku hulur jugak la sebab nak merasa sendiri rasa yang dulu aku pernah rasa and tak sedar.

Sampai ada satu hari, ada satu akak ni mintak derma untuk dana rumah kebajikan. Aku tengok gaya dia, dalam kepala hotak aku mula cakap 'ni mesti tipu, sindiket'

Tapi tengok muka letih dia, aku jadi kesian. Aku hulur la berapa yang aku ada lepas tolak duit bas nak balik Puncak Alam,


Sekali balik rumah, ayah aku bagitau something . ;

' Bulan ni ayah bank in allowance lebih sikit, nanti checklah'

Sesungguhnya janji Allah itu benar.
Bersedekah itu akan melipat gandakan rezeki yang kita ada.
Sebab semua rezeki yang kita raih itu ada bahagiannya untuk mereka yang kurang bernasib baik.
Kalau tidak dipermudahkan dalam rezeki pun percayalah, urusan seharian kita itu akan menjadi mudah.
Dulu selalu rasa tak cukup,
Sekarang selalu rasa cukup.

Alhamdulillah.

p/s : a good friend of mine , Khairunisa Amalina ada satu page untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik dan setiap minggu beliau akan jalankan program1 Minggu 1 Ringgit untuk kumpul dana buat anak anak yatim, homeless, projek surau dan sebagainya. For further info ; just click here The Power of Giving by KAZ official Facebook . Student UiTM Segamat sangat dialu-alukan untuk membantu!



Cheers!




No comments:

Post a Comment

Dah baca? Meh komen.Nak kutuk boleh,maki pun boleh . :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...